Van 24 juni tot en met 1 juli is de Frysketour vanuit Athene via het kanaal van Korinthe door de Golf van Korinte naar Lefkas gevaren.

Op 24 juni is de crew met het vliegtuig aangekomen in Athene. De boot ligt in de Kalamaki marina. In de bar in de marina wordt het jaar overschrijdend groepsitem “de fryskevlag” aan de kapitein overhandigd.

‘s Avonds gaat de frysketour met de tram naar het centrum van Athene. De tram is duidelijk geen bekend terrein voor de kapitein, die wordt gerold en zijn portefeuille kwijt raakt. De Akropolis wordt beklommen en de avond wordt afgesloten in een rooftop bar met uitzicht op de Akropolis

Vanuit Athene gaat de tocht door het kanaal van Korinthe via de golf van Korinthe naar Patras. Tijdens uitvaren kwamen we erachter dat we het nieuwe item (de vlag) vergeten waren bij de bar en hebben we deze nog snel opgehaald.

Dag 3 komen we nadat we dolfijnen hebben gespot aan bij het kanaal wat een absoluut hoogte punt is. Nadat een mega jacht het kanaal heeft verlaten mogen we eindelijk het kanaal doorvaren.

Eenmaal door het kanaal komen we in de golf van Korinthe en gaan we via Galaxidi naar Patras. We hebben lekker wind varen zeilend onder de Rio-Antirriobrug door.  In Patras worden we rondgeleid door een collega van matroos Willem.

Vanuit Patras steken we over en varen we langs Kefalonie richting Lefkas. We leggen een nachtje aan in de baai van Sivota.

De laatste dag varen we langs het mooie eiland Meganisi naar het eindpunt van de tour Lefkas stad. We sluiten de tour op gebruikelijke wijze af met de evaluatie en plannen voor de tour van 2018.